Sisustus

Kuinka sisustaa vastaanotto viihtyisästi

Yrityksille koosta riippumatta vastaanotto on tärkeä osa imagoa ja ensivaikutelmaa, sekä sen ylläpitoa. Monet sisustavatkin vastaanoton ja toimistot viihtyisästi, jotta asiakkaat tuntevat itsensä tervetulleeksi ja haluavat käyttää palveluita.

Vastaanoton viihtyisyys on myös tärkeää työntekijöille itselleen, koska he viettävät siellä kuitenkin paljon aikaa. Tämä voi joko vähentää tai kasvattaa työtehoa. Kannattaakin siis panostaa edulliseen keinoon työtehon kasvattamiseksi. Siitä hyötyvät sekä yritys, että työntekijät.

Mitä kuvia kannattaa valita?

Suosittelen valitsemaan esimerkiksi yrityksen tarinaan tai historiaan liittyviä kysymyksiä, jotka auttavat asiakkaita hahmottamaan ja työntekijöitä muistamaan yritykseen liittyvää historiaa tai neutraaleja, jollain tavalla paikallisuuteen, tai yritykseen liittyviä kuvia.

Esimerkiksi kaupungin, tai kaupunginosan mukaan hankittavia kuvia saa edullisesti. Jos esimerkiksi näet sisään astuessasi upeat julisteet Helsinki nähtävyydet, joidenka tarina linkittyy yritykseen vahvasti joko sijainniltaan, tai historiallisilta tapahtumiltaan. Tämä onkin oiva keino vakuuttaa asiakas tuntemaan olevansa oikeassa paikassa.

Neutraalit luontokuvat, kuten meri, maisemat, luonto tai eläimet ovat myös hyvä keino saada tunnelmaa rauhalliseksi, ilman että kuvat varsinaisesti vaikuttavat olevan suoraa palveluiden tai asioiden myyntiä, tai kannanottoa mihinkään tiettyyn asiaan.

Vastaanoton kalustus

Vastaanottoa kalustettaessa kannattaa huomioida tilan suuruus, sekä asiakkaiden määrä. Jos asiakkaiden on tarkoitus odottaa tilassa vain hetken aikaa, luultavasti kalusteiden määrän ei tarvitse olla iso. Silloin tilassa voi harkita joustavasti käytettäviä kalusteratkaisuja, joiden avulla tilan monikäyttöisyys vähentää erillisten neliöiden tarvetta, mutta viihtyisyys pysyy hyvänä.

Vastaanottotiski on mahdollista rakentaa asiakkaalle yksinkertaisen näköiseksi, mutta niin, että sinne kätkeytyy valtavasti toimintoja puhelimista tulostimiin, tietokoneesta kaikenlaiseen toimistotarvikkeisiin. Tämä auttaa työpistettä pysymään siistin ja ammattimaisen näköisenä, jolloinka asiakkaat saadaan vakuutettua palvelun laadukkuudesta.