Kuinka markkinoida hotellia
Markkinointi on tärkeää jokaiselle yritykselle. Tapahtui se mitä kautta tahansa, jokainen yritys tarvitsee markkinointia saadakseen tuotteitaan, tai palveluitaan myytyä. Hotellien kilpailu on kiristynyt vuosien saatossa niin asiakkaiden vaatimusten kasvaessa, kuin uusien kilpailijoiden ja toimijoiden tullessa markkinoille taistelemaan samoista asiakkaista niin hinnalla, laadulla, kuin kokemuksilla. Tämä on toisaalta mahdollistanut asiakkaille valtavan määrän uusia kokemuksia ja tuotteita, mutta samalla tuottanut noidankehän heidän vaatiessa jatkuvasti lisää ja parempaa.
Mitä kannattaa huomioida hakukoneilla markkinoinnissa?
Yksilöllisyys, erottautuvuus muista toimijoista ja laadukas mainosmateriaali ovat avainasemassa tarjotessa palveluita asiakkaille. Esimerkiksi Internetistä hakusanoilla majoitus Helsinki löytyy valtavasti erilaisia kohteita ja pelkkä linkki Internetissä ei olekaan riittävä tekijä vakuuttamaan asiakkaat valitsemaan juuri sinun yrityksesi, vaan siihen tarvitaan muutakin, kuten sivujen selkeää optimointia.
Nykyaikana monet käyttävät enemmän mobiililaitteita, kuin perinteisiä tietokoneita ja onkin siis tärkeää saada asiakkaiden kannalta hyvälaatuiset sivut aikaiseksi. Google onkin pyrkinyt painottamaan hakutuloksissa myös hakukoneelle optimoituja sivuja lähemmäs kärkeen. Mobiililaitteille ja tietokoneille optimoidut sivustot pääsevät todennäköisemmin kärkeen, tavoittaen näin todennäköisemmin asiakkaita.
Ostaako mainoksia hakukoneeseen?
Mm Google tarjoaa mahdollisuuksia ostaa mainospaikkoja hakukoneeseen, tämä on hyvä tapa erottautua, mutta jos itse sivut ovat huonot, ne jäävät helposti perinteisten hakutulosten jalkoihin. Maksettuja mainospaikkoja on hakutuloksissa rajoitettu määrä ja vaikka ne ovat ensimmäisinä hakutuloksissa, monet tiedostavat niiden olevan maksettua mainontaa ja jättävät linkit suosiolla käymättä.
Hyvät sivut voivatkin siis jopa tuottaa enemmän osumia ja asiakkaiden käyntejä sivuilla, sekä ostoksia, kuin maksetut mainokset. Kannattaa siis panostaa sivuihin, niiden käytettävyyteen ja maksamiseen. Asiakkaiden hermot ovat usein lyhyet ja maksuprosessin ollessa hankala, tuotteet tai palvelut saattavat jäädä ostamatta, asiakkaan siirtyessä seuraaville sivuille, käyttämään kilpailijoiden tuotteita ja palveluita.