Houkuttelevilla kuvilla lisää myyntiä

Suuri osa ihmisistä hahmottaa maailman ympärillään ensisijaisesti visuaalisesti. Visuaalisilla ihmisillä näköaistin ja näkemisen merkitys korostuu opiskelussa, uuden tiedon omaksumisessa ja muistitekniikoissa. Siksi kuvien merkitystä yrityksen nettisivuilla ei kannata väheksyä. Kuvilla saadaan välitettyä erilaisia arvoja, myyntilupauksia ja yritystarinaa tavalla, johon teksti ei yllä. Kuvien ottaminen ja valitseminen nettisivuille ei aina ole helppoa. Tässä postauksessa annan sinulle parhaat vinkit, miten onnistut kuvien valinnassa!

Kun asiakas tulee yrityksen nettisivuille, hän haluaa usein tietää, millaisten ihmisten kanssa hän mahdollisesti on tekemisissä. Siksi on tärkeää, että hän löytää helposti yrityksen henkilöstön kuvat ja voi tunnistaa, kenen kanssa on käynyt esimerkiksi keskustelua sähköpostitse. Henkilöstön kuvat kannattaa ottaa ammattilaisilla ja ne on hyvä pitää ajan tasalla.

Jos nettisivujen kuvituskuvina käytetään kuvapankkikuvia, on hyvä miettiä, että ne sopivat yrityksen sijaintiin ja asiakaskuntaan. Jos asiakkaasi ovat pitkälti suomalaisia, on hyvä valita kuviksi skandinaavisia kuvia. Tällöin kuvat ovat neutraaleja eivätkä herätä liiaksi huomiota. Kannattaa tehdä vierailuja kilpailevien yritysten sivuille ja ottaa selvää, minkä tyylisiä kuvia he ovat sivuillaan käyttäneet. 

Mikäli päädyt ottamaan nettisivujesi kuvituskuvat itse, kannattaa palkata ammattilainen tai hankkia laadukas kuvauskalusto. Järjestelmäkamera ja laadukas objektiivi ovat varusteita, joihin kannattaa panostaa. Kuvia ottaessa kannattaa muistaa hyödyntää luonnonvaloa ja suunnitella kuvaus kunnolla. Jos luonnonvalo ei Suomen pimeissä olosuhteissa riitä kuvaukseen, on mahdollista saada lisää valoa lisävalojen avulla.

Kuvien lisäksi myös erilainen videomateriaali yrityksen nettisivuilla on nykyään yleistynyt ja mahdollistaa uudenlaisen tiedon ja esimerkiksi tuote-esittelyn jakamisen asiakkaille. Video on mediana nousussa ja sen trendin kyytiin kannattaa hypätä pian!